17. 9. 2011.

Konkurs za komunalne policajce

U ne tako davnoj prošlosti zaparala mi uši jedna rečenica koja se verovatno dosta provlačila kroz medije: u novom (budućem, informatičkom) društvu smatraće se da je nepismen svako ko ne ume da koristi kompjuter (računar) i internet (www).
Tada sam se dobro uplašio za svoju budućnost: pa kako to sad da budem nepismen kada sam ipak završio školu, imam čak i diplomu neku. Šta je sad ovo, o čemu baljezgaju ovi po novinama, tv?

Bilo kako bilo, od silnog straha za svoju budućnost odlučim ja da brže bolje kupim taj kompjuter i da ipak (p)ostanem pismen, valja će to za nadolazeća vremena. Odrešim kesu debelo i konačno pribavim neku, u to vreme je zvali no name, skalameriju. Vrlo brzo sam shvatio da ću ipak ostati pismen u budućnosti jer niko u mojoj okolini nije imao ovu spravu, hehee, al sam bio brz. Međutim, počeli ovi, što su već bili pismeniji od mene, da mi govore da mi to ništa ne vredi dok ne priključim spravu na internet.

Dobro, jel treba internet – treba, odoh i to da rešim, beše u početku nešto traljavo, sporo, zauzimalo mi telefonsku liniju pa kad me neko zove i ne može da dobije vezu 3 sata odmah su dolazili na vrata da vide da se nešto strašno nije desilo. Ali kako vreme prolazilo to je bivalo sve brže i sve bolje. Naravno, ne smem da pričam o silnim novcima koje sam trošio jer je svaka novina tražila sve više i više para i što se sprave tiče a i tog interneta.


Ček, ne znam što sam uopšte počeo ovo da pišem kada nema veze sa konkursom za komunalnu policiju. A da, sad sam se setio, ima veze, ima. Pročitam ja u vestima, na internetu,  da je donet Zakon o komunalnoj policiji konačno i u Srbiji, i prvo što sam pomislio kako bi bilo lepo da ja radim u toj službi. Ipak se Srbija promenila, demokratizovala, i ovo je bio preko potreban zakon da se uvede red u komunalni haos koji je ostavljen u nasleđe od raznih prethodnih vlasti koje nisu imale vremena da komunalno sređuju državu ali su zato itekako imale vremena da je komunalno rasture. Eh, proklete pare, korupcija, nepotizam, tenderi, konkursi, tajkuni, ma sve mi je jasno, moraju svi da dođu na red, ipak treba se obezbediti što pre jer nikad ne znaš kad ćeš fotelju da izgubiš. Treba kupiti stanove, nekoliko automobila, žena i deca vrište šta im sve treba, školovanja, pa letovanja, zimovanja, a uz sve to ako se nakače sponzoruše (sponzori, heh), ma strašno.

I tako pomislim ja da bi bilo lepo da radim u pomenutoj službi, imam potrebno obrazovanje, imam vrlo dragoceno radno iskustvo baš nekako blisko toj oblasti, pismen sam (imam kompjuter i internet godinama unazad, naučio sam ponešto i tu da radim), komunalni haos postoji, imam želju i volju da doprinesem uvođenju komunalnog reda ali nemam vezu a nemam ni pare. A i šta će mi kad je sve transparentno (promenila se Srbija), sigurno će im trebati čovek mojih karekteristika i iskustva. I tako se bacim ja u traženje oglasa za prijem, tražim po internetu, čitam novine, gledam TV ali nigde ništa o konkursu, pitam u NSZ, nemaju pojma ni oni, raspitujem se sa strane ali ništa niko ne zna. Uh, pa šta se čeka, pobogu, gde je taj konkurs, hoće li to više da zaživi?

Tu i tamo pojavi se neki tekst o tome kako je taj zakon počeo da se primenjuje po svim gradovima Srbije, kako je to preko potrebno, kakva će ovlašćenja imati, šta će sve regulisati itd. ali ni reči o konkursu, o ljudima koji će raditi u toj službi. Kako je vreme proticalo a ništa se nije dešavalo, polako sam zaboravio na celu priču sve dok jednog dana ne pročitam da je komunalna policija počela sa radom. Pa kako sad to odjednom, odakle ljudstvo, šta se to dešava? Počnem ja malo da istražujem pa naletim i na neke forume gde su se ljudi isto pitali ali i na komentare onih koji nisu uspeli da se „uguraju“ kako je sve to namešteno, kako se zaposlio nećak onog gradonačelnika sa nekom nebuloznom školom, kako su ubacili švalerku Pere knjiškog pacova jer je njegova stranka na vlasti itd.

Opa, pomislim ja da se ipak ništa nije promenilo u zemlji Srbiji, sve je po starom a možda čak i gore. Međutim, naletim konačno na konkurs za prijem kandidata u komunalnu policiju grada Beograda i to baš zahvaljući internetu jer sam konkurs video na sajtu www.beograd.rs sa sledećim sadržajem:


“Gradska uprava grada Beograda, na osnovu čl. 6. i 9. Zakona o radnim odnosima u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 48/91, 66/91, 44/98 – dr. zakon, 49/99 –dr. zakon, 34/01– dr. zakon, 39/02, 49/05-OUS i 79/05 – dr. zakon), čl. 31. i 32. Zakona o komunalnoj policiji („Službeni glasnik RS”, broj 51/09) i člana 87. Odluke o Gradskoj upravi grada Beograda („Službeni list grada Beograda”, br. 51/08, 61/09, 6/10, 23/10 i 32/10), objavljuje

OGLAS
ZA IZBOR KANDIDATA ZA OBAVLjANjE POSLOVA KOMUNALNE POLICIJE

KOMUNALNI POLICAJAC – 100 izvršilaca

Pored opštih uslova propisanih članom 6. Zakona o radnim odnosima u državnim organima, kandidat koji se prijavljuje na oglas mora da ispunjava i posebne uslove propisane članom 32. Zakona o komunalnoj policiji.

OPŠTI USLOVI:
– da je državljanin Republike Srbije;
– da je punoletan;
– da ima opštu zdravstvenu sposobnost;
– da ima propisanu stručnu spremu;
– da nije osuđivan za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje poslova u državnom organu.

POSEBNI USLOVI:
– kandidat koji se prijavljuje za komunalnog policajca mora da ima stečeno najmanje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju;
– da ima psihofizičke sposobnosti potrebne za obavljanje poslova komunalne policije, što se dokazuju lekarskim uverenjem ovlašćene zdravstvene ustanove;
– da mu ranije nije prestao radni odnos u državnom ili drugom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa.
Kandidati koji budu izabrani upućuju se na stručno osposobljavanje i obuku o trošku Gradske uprave grada Beograda.
Posle stručne obuke, kandidati polažu ispit za obavljanje poslova i primenu ovlašćenja komunalnog policajca.
Kandidati koji polože ispit zasnivaju radni odnos u Gradskoj upravi grada Beograda.

Rok za podnošenje prijava je 6.jul 2011. godine.
Uz prijavu sa biografijom, kandidati podnose sledeća dokumenta u originalu ili overenoj fotokopiji:
– izvod iz matične knjige rođenih (izdat na novom obrascu shodno Zakonu o matičnim knjigama, objavljenom u „Službenom glasniku RS“, broj 20/09);
– uverenje o državljanstvu (ne starije od šest meseci);
– uverenje Policijske uprave da kandidat nije osuđivan (izdato nakon objavljivanja ovog oglasa);
– uverenje Osnovnog i Višeg suda da protiv kandidata nije pokrenuta istraga i da nije podignuta optužnica (izdato nakon objavljivanja ovog oglasa);
– lekarsko uverenje izdato u domovima zdravlja u Beogradu: „Voždovac”, „Vračar”, „Savski venac”, „Stari grad”, „Novi Beograd” i „Dr Simo Milošević” – Čukarica i u Zavodu za zdravstvenu zaštitu radnika MUP-a, Ulica  durmitorska 9 (ne starije od šest meseci);
– dokaz da kandidatu ranije nije prestao radni odnos u državnom ili drugom organu zbog teže povrede dužnosti;
– diplomu o stečenoj stručnoj spremi;
– radnu knjižicu.
Prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi u originalu ili fotokopiji overenoj u opštini ili sudu, kao i nepotpune, neuredne i neblagovremene prijave, neće se razmatrati.

Prijave sa dokazima o ispunjavanju uslova navedenih u oglasu, dostaviti na adresu:
GRADSKA UPRAVA GRADA BEOGRADA, SLUŽBA NAČELNIKA GRADSKE UPRAVE – SEKTOR ZA UPRAVLjANjE KADROVIMA, Beograd, Kraljice Marije 1, sa naznakom „Za oglas”.”


Pročitam ja 3 puta oglas i vidim da zadovoljavam uslove i da bih mogao da se prijavim. Bacim se ja na posao prikupljanja svih dokumenata, napravim plan koji redosledom to da odradim i krenem odmah sutradan u akciju. Vrlo brzo sam završio izvod iz MKR i uverenje o državljanstvu u opštini Savski venac i to nisam platio ništa jer spada u ono “radi zaposlenja”. Potom odem do Palate pravde po uverenje da nije pokrenuta istraga i bla,bla, i to završim brzo ali ovaj put sam dao neku taksu, ne sećam se tačno možda 200 i kusur dinara. Fotokopiram ta dokumenta, radnu knjižicu, rešenje o prestanku radnog odnosa, diplomu i overim sve kompletno u opštini, isto išlo brzo i bez naknade.

Što se tiče lekarskog uverenja e tu je zapelo, ne može gde ti hoćeš već samo u navedenim domovima zdravlja iz oglasa pa tako odem do čuvenovog MUP-ovog u Durmitroskoj ulici, javim se na prijem ali neće da može! Što sad? Pa ne možeš da baneš u 11h i da tražiš pregled već moraš da se pojaviš do 7 ujutro, da ništa ne jedeš i ne piješ da bi pregled bio validan. Usput, obavezno da poneseš tričavih 5.000 dinara jer tobože toliko košta neki test na drogu i ostali pregledi. Dobro, onda to ostaje za sutra. Ali idemo dalje u policijsku stanicu po onaj papirić da kandidat nije osuđivan. Kad tamo cvrc, ne može odmah, daš podatke i uzmeš broj telefona da proveriš da li je papir spremljen ali ne pre isteka roka od 7 dana!
Ništa, odem sutradan na lekarski pregled, gužva neopisiva, krene se u 7h ujutro i završi se do 12h -13h, sačeka se uverenje i to je to.

Znači, trebalo mi je nekih 10 dana da se svi papirići skupe i pošalju preporučeno.
Nedugo zatim su me zvali na mobilni i zakazali kada da dođem na razgovor. Tako sam i uradio, tačno na vreme sam došao, a seo sam na stolicu pred nekom komisijom sa njihovih 10-ak minuta zakašnjenja. I sedeo sam bukvalno 2 minuta za koje vreme sam odgovorio na 2-3 krajnje smešna pitanja o orijentaciji i prethodnom radnom iskustvu, da li sam ranije konkurisao za komunalnog policajca (!) i onda hvala doviđenja, bićete obavešteni za nekih mesec dana.

I stvarno, obavestili su me dostavljanjem Odluke Načelnika Gradske uprave grada Beograda sledeće sadržine:

“...zaglavlje Gradske uprave grada Beograda...

Načelnik Gradske uprave grada Beograda na osnovu čl. 9. i 10. Zakona o radnim odnosima u državnim organima („Službeni glasnik RS“, br.48/91, 66/91, 44/98-dr.zakon, 49/99-dr.zakona, 34/01-dr.zakona, 39/02, 49/05-OUS i 79/05-dr.zakon), člana 32. Zakona o komunalnoj policiji („Službeni glasnik RS“, broj 51/08) i člana 88. Odluke o Gradskoj upravi grada Beograda („Službeni list grada Beograda“, br. 51/08, 61/09, 6/10, 23/10 i 32/10), a u vezi sa Oglasom za izbor kandidata za obavljanje poslova komunalne policije, objavljenim dana 8.6.2011. godine u dnevnim listovima: Politika, Novosti, Pres i Kurir i na sajtu grsda Beograda, donosi

O D L U K U

Vrši se izbor kandidata za obavljanje poslova Komunalnog policajca i upućuje se na stručno osposobljavanje i obuku, radi polaganja ispita za obavljanje poslova i primenu ovlašćenja komunalnog policajca, 100 izvršilaca, sa uslovima: stečeno najmanje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i da ima psihofizičke sposobnosti potrebne za obavljanje poslova komunalne policije:

...sledi spisak 100 primljenih...

Nema me na spisku, znači nisam pozvan, piše i da imam pravo prigovora u roku od 8 dana od dana prijema Odluke.

Ma kakav prigovor vama polupismenim, nesposobnim, nestručnim i parazitskim strukturama grada Beograda ma i cele države da pišem? Eh, ipak se ništa nije promenilo u zemlji Srbiji a najmanje u glavnom gradu nasuprot uveravanjima vrlog nam gradonačelnika!

Pa vi prvo, nemate pojma da li ste nedge pogrešili sa onim silnim članovima i brojevima zakona, službenih listova i glasnika, zamisli tu papazjaniju od silnih dokumenata da bi jedna komunalna služba radila?

Drugo, pa ko je sastavljao ovu sramnu odluku sa početkom „vrši se izbor“? Ko to vrši izbor ili je izbor izvršio, ima li ta komisija neki sastav, kakva je njihova stručnost, ko su uopšte ti ljudi?

Treće, kakvo je obrazloženje za sve koji nisu primljeni, šta je to što oni nisu ispunili iz traženih uslova? Ili je bio sistem eci peci pec, ili je bila stranačka (ne)opredeljenost, ili je bila Perina švalerka, Mikin sin, Žikina ćerka? Ako je bilo više od 100 prijavljenih kandidata i svi su ispunjavali tražene uslove, pa na osnovu čega je neko prihvaćen a neko odbijen? Izgled, ponašanje, status, radno (ne)iskustvo, šta? Šta?

I kad sve to sagledam, sad i da me naknadno pozovu ne bih radio u jednoj vrlo važnoj službi najvećeg nam grada kada vidim koji ljudi vode tu službu. To odmah ukazuje da će služba biti parazitska za građane, da će posao otaljavati reda radi, da će se po medijima hvaliti bezveznim poduhvatima kao što je onaj članak o menjanju gume (!!!) nekom tamo dekanu. 

Ako se malo potrudite uz pomoć gugleta možete pronaći članke na sličnu temu i komentare onih koji su prošli ovaj proces, ja sam naišao na ovu adresu pa pročitajte iskustva drugih:


Beograde, Beograde, volim tvoje nasmejane ulice...

Нема коментара:

Постави коментар